etikarbetet

Ja jag sitter ju o knåpar på mitt etikarbetet, ett bra sånt för man får skriva helt ifrån eget hjärta o behöver inte leta fakta i böckerna ;)
Här saxar jag in en bit som jag tycker är viktig!



I samhället så är det viktigt att få fram att vi alla går igenom funderingar över om vi passar in. Alla klistrar vi på våra fasader och beter oss som om livet är enkelt och här kommer ”supermorsan” som minsann både bakar bullar, studerar och har ett heltidsjobb och uppepå det så kastar man in lite hockeymatcher där man såklart ställer upp för barnen. Det är viktigt att få släppa fram även det som inte funkar för ingen ska behöva gå runt och tro att dessa människor existerar. Denna supermorsa kämpar precis som du och jag, precis som alla andra människor brister det och man är inte perfekt (och här kan man fråga sig vad perfekt egentligen innebär, återigen så går funderingarna till vilken mall och norm som egentligen gäller i samhället.)


Jag hoppas att vi vågar visa oss mer mänskliga i samhället och framförallt bland våra vänner, släpp ned fasaden och visa dig som den du är med skavanker och styrkor. Respektera och acceptera dig själv, det duger gott och genom att göra det så kanske andra vågar slappna av och göra det samma. Livet är för kort för att gå runt på tå med en mask som inte berättar sanningen. Släpp loss den du verkligen är och upptäck att du då kan gå med lättare steg fram på vägen genom livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0