Intervjuvad

Har idag haft lokaltidningen här hemma som ställt en del frågor (hur han lyckas få ihop nåt vettigt med hjälp av mina svar kan man ju däremot fundera över)

I vart fall så fråga han lite om jag bloggade och det gjorde mej genast lite skamfylld över att jag inte skrivit något på länge. Även om detta är en blogg främst för eget syfte så ska det ju fyllas på för att vara trevligt så att säga.

Jag har gått på sommarlov!!
Sommarlovet kommer bestå i en hel del semester och sedan 50% jobb på familjebehandlingshemmet Kängurun i Skara. Kanske sitter ni nu där framför skärmarna och funderar på vad tidningen gjorde hemma hos mig?
Jo
det är ju så att jag startat ett nytt projekt om ni nu av någon anledning råkat missa det hela så handlar det om att jag vill nå ut till barnen i Mariestad och framförallt barnen som lever i en familj där ekonomin är snäv.
Nu när man själv har tre småttingar så inser man ganska snabbt att det kostar på att aktivera dom. Konserter, Teatrar, Cirkusar, Tivolin... you name it... alla kostar skjortan och känns det i våra plånböcker vi som ändå är två i hushållet som drar in pengar, hur känns det inte då i ensamstående Daniel/Charlottas plånbok?
Jag anser verkligen inte att man måste åka på sådan evenemang med sina barn och jag vet mycket väl att barnen uppskattar det lilla i vardagen såsom en liten picknick, skogsupptäcksfärd.
MEN
Jag vet också att barn lyssnar mycket till sina vänner och bekanta och känslan av att inte ha varit iväg på dessa grejer som andra berättar om kan vara hård.

Jag ville ordna något som var helt gratis och en plats där ALLA var välkomna oavsett bakgrund/fattig/rik denna eftermiddag är det Glädje och Fest Öppen för Alla!
Att just bygga grejen på att ta dit en känd artist föll sig rätt naturligt, eftersom jag har tre barn själv vet jag att längtan är stor att få möta sina idoler från tv-världen och att kunna fixa hit en bolibompakändis var mitt mål från början.
Nu står jag här och har bokat in Nassim Al Fakir för en 45minuters show och MYCKET atougrafskrivande för minsann så ska ALLA barn som vill få chansen att komma nära sin idol!
Men lite vill ha mera och efter att artisten var klar så växte arrangemanget och nu kommer det finnas två hoppborgar, gratis minigolf, waterwalker (bollar att gå på vatten i) på vänern, gratis glass, gratis lotteri och ett Café Bäcken fyllt av ballonger.

Allt blev möjligt med hjälp av sponsorer från företag och organisationer i stan, allt som allt har det nu gått ungefär fyra veckor och helt enkelt kan man säga att inget är omöjligt gäller bara att ta tag i saken o fixa till så går det mesta att lösa.

Den 30 juni tror jag solen kommer skina över alla barn och föräldrar som kommer till Bäcken för att ha en härlig eftermiddag tillsammans.

Jag hoppas kunna bidra till att barnen i mariestad ska få känna sig (ja här kommer då mina kärnord igen) sedda, trygga och bekräftade!

Nu blir det kaffe med min käre sambo o pappan till mina underbara barn och i huvudet spinner planeringen vidare o vidare o vidare o vidare...

www.barnenssommarkalas.se

Kommentarer
Postat av: Sofia Apelqvist

Hej! Ramlade in på din blogg när jag sökte efter sätesförlossningar. Är barnmorskestudent och ska tillsammans med en klasskompis göra ett arbete om planerade sätesförlossningar. Vilket sjukhus födde du på? Fick du välja själv?



Hör gärna av dig!

Mvh Sofia

2012-06-26 @ 12:48:30
Postat av: Elin

Hej!

Jag kom in på din blogg när jag sökte på socialpedagoger Kalix, jag förstår att du läser där, jag har nyligen fått beskedet att jag har kommit in och skulle vilja veta lite vad du tycker om utbl där, jag bor en bra bit ifrån och känner mig lite nervös inför pendlandet mm. Hade varit trevligt och få kontakt med någon som redan har gjort denna resan!

Jag är jätte tacksam om du vill öra av dig!

Hälsningar Elin

2012-06-30 @ 21:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0