Dynamitsoppa

Jahapp, lägger ut ett recept igen, alltid kan det ju glädja nån!
Denna soppa är god och typ den enda soppan barna äter.

Jag brukar ändra lite beroende på vad jag har hemma, persilja har jag typ aldrig hemma så det har vi inte haft i nån gång. Sen brukar jag ta lite chilikrydda i oxå och sist hade jag även i kålrot och mot slutet när det är typ 10 min kvar brukar jag slänga i några nävar makaroner.

Detta behövs till 4 pers;
5-6 potatisar
3 morötter
2 l köttbuljong
400 g nötfärs
2 gula lökar
1/2 dl chilisås
1 msk paprikapulver
2 krm svartpeppar
1 dl hackad persilja

Gör så här:
Skala potatis och morötter. Dela potatis o morötter i små kuber
Lägg potatis och morötter i buljongen och koka på svag värme ca 15 min eller tills dom är nästan klara.
Hacka löken och fräs den tillsammans med färsen.Blanda ner chilisås
och kryddor.
Rör ner färsblandningen i soppan.
Låt koka ytterligare 5 min.Smaka av och tillsätt persiljan.
servera gärna knäckebröd med ost till.



Kommentarer
Postat av: Marita Hirschberg

Emma bjöd mig på en liknande soppa men utan mackisar. Urgod och stark:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0