Helgen som gått

Som vanligt kan ni klicka upp bilderna!






Vi började med att fira min mamma på torpet på fredagen.
Niklas hade ju bytt dag så han var ledig då och började iochmed det sin semester! På torpet grillade vi och hade det skönt och precis när vi packa in oss i bilen för att åka hem så börja det regna, mycket bra tajming kallas det! Till min kära mor hade jag bakat två olika sorters mjuka kakor som båda två stod kvar hemma på bänken när vi kom fram, irriterande som fasen men inte så mycket att göra åt! Hon fick en ampel och en liten groda att sätta i rabatten oxå.



Lördagen lämnade jag alla tre barnen hemma hos Niklas och åkte ut för att vara med o jobba under Bäckens uppstartningshelg. Sitter ju med i bäckenstyrelsen och det är vi som ansvarar för den första helgen, dock så var ju vädret sådär och inte så många gäster som dök upp under förmiddagen. Men vi som var där hade det trevligt iallafall! Eftermiddagen var lugn här hemma, jag började rensa i rummet som Ramsus ska ta över efter Majken och flyttade om lite i olika byrålådor, fast det känns som om det är ett evighetsarbete att få ordning.


 
Söndagen jobbade jag oxå på bäcken och nu var det lite mer folk, många som firadae sin mamma med kaffe o tårta. JAg slutade lite tidigare och åkte iväg till svärmor för att fira att hon fyllt år. Där kom jag lagom till maten, grillat kött, gratäng o potatissallad det var mycket smarrigt!
Sen till kaffet hade hon gjort en smarrig marängtårta med massa jordgubbar, Majken åt nog upp hälften av dom! Hon älskar jordgubbar den tjejen =)

Lite vimmelbilder:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0