Foglossning

Jahapp nu är det tisdag och imorgon är Niklas ledig, det ska bli så skönt så!
Igår var jag tvungen att in till stan o handla efter att jag lämnat barnen
för det gapade tomt i vartenda skåp här!
Jag tog en frukostmacka på brödboden först och när jag gick därifrån så
halkade jag till o satte mej ner på knä, verkligen inget allvarligt fall men
tydligen gillade inte mina fogar o mitt bäcken detta för jag kunde knappt gå utan
att lipa efter det.
Tog en sväng till Carolina o Saga för att vila lite innan handlingen och sen åkte
jag till oxen, det var en pärs men det gick och när jag kom hem så låg jag på
soffan resten av dagen o beordrade Rikard o Sandra att hämta barnen hos Berith
för jag kunde ju inte ta mej in i bilen!

Nåja natten var jobbig för man kan ju inte vända sig utan att det gör ASONT, och
inte kan jag ligga kvar på samma sida heller för då får man ont i ryggen.
Så man måste helt enkelt vända sig o det tar ju typ 5 minuter för mej att stånka mej
runt för det gör oooont.
Men idag är det mycket mycket bättre så jag hoppas även natten blir bättre.

Nu är barnen hemma från dagmamman och dom är uppe o käkar äpple o leker på sitt
rum medans dom lyssnar på doris o knäckebröderna.
Dom tjivas ju rätt så mycket nuförtiden, Majken börjar ju bli stor så det är syskonkärlek
på hög nivå!! Försöker att inte lägga mej in förrän det är nödvändigt.

Idag har solen skinit (säger man skinit? stavas det så?) och jag hoppas att snön smälter
fort så kanske majken får en snöfri födelsedag!

Nu kom barnen ner o bad om att få hjälpa mej att tvätta, det fick dom ju gärna så dom öste
in tvätten o jag satte på sen, bra bra för då slipper mina stackars fogar att böja sig så mycket.

Elvira var så söt igårkväll när jag sa att jag hade ont i magen så la hon sig på soffan o prata
till magen (bebisen) NU får du sluta riva mamma i magen så mamma får ont och så "lagade" (klappade) hon min mage.
Imorse så kräktes jag på morgonen som jag brukar o då kom Elvira igen springande o prata till
bebisen att nu får du sluta kräkas och då kommer ju såklart
majken oxå o säger -uuuta kjäks bäbis!
Lustig syn där jag står o hänger över vasken o barnen står o skriker till magen :D

Nu ska vi kolla lite på Mojje, ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha! Vilken underbar syn det måste varit. och kommentaren! uuuta kjäks bäbis! så härlig :)

2010-03-03 @ 18:34:30
Postat av: hanna

hej.mitt namn är hanna!jag hittade inne på familjeliv genom att jag sökte på noter till välkommen till jorden.

tydligen har du dom noterna vad jag förstått :)

stämmer detta?

i så fall skulle jag bli så tacksam om du kunde maila dom till mig.

ska nämligen ha dop för min lilla prinsessa på söndag.



tack på förhand!



kram hanna

2010-03-04 @ 12:22:02
URL: http://hannaisabellle.blogg.se/
Postat av: lina

hahaha va sött=)

2010-03-05 @ 09:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0