Rasmus fått tänder

Jaa minsann, den 29 juli kände jag att Rasmus visst fått två små tänder därnere, undrar när han fick dom haaha.. han var ju gnällig veckan innan så det förklarar ju det hela. Har ju varit så med vartenda barn här, shit va sura dom är o piper o skriker och så efter nån dag sååå: Aaaahaaaa du fick tänder lilla bubben/bumman. haha =) Nu sitter vi här i soffan o klockan är redan halv 8, Rasmus sover än så det är bara jag o tjejerna som sitter här o glor på diverse tvprogram.

Igår var Fia med sina barn Alva och Tilde här o lekte, skönt med lite avbrott för mina barn är verkligen inte lätta att tas med nuförtiden... Elvira är otroligt trotsig och Majken är inte långt efter!! Rasmus däremot är rätt så lugn men nu hör jag att han vaknar däruppe så bäst att hämta ner honom.

Han var go o gla som vanligt när man hämtar honom, ligger o flinar så gott i sängen. Nu sitter han i soffan med Majken och läser (tuggar) på sin tygmollybok. Men han borde bli hungrig snart för han åt sist vid tolv inatt så om en kvart eller nåt så lär han nog börja skrika.

Snart är det dax för dop här hemma och det är väl bäst att börja förbereda lite snart :) men vi gör det rätt lätt, ingen tårta till efterätt utan en glasstrut till kaffet, smidigt för man inte behöver förberda nåt!

Mellan söndag o måndag sov Tilda här och på måndagen var jag 4barnsmorsa, men det gick smidigt o vi drog iväg till Balthazar i skövde, en exprimentolekverkstad. Barnen hade kul och efter ett par timmar åkte vi o lämna Tilda hemma hos sig.

Nä ha en bra dag!

(klicka på korten så blir dom större)

 
 
 


Kommentarer
Postat av: lina

var d bra där på balthazaar?? har d nån hemsida??

2010-08-04 @ 10:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0