litet mattips

Har du kanske lite idétorka vad det gäller middagsmat?
Det hade iallafall jag häromdagen o hittade detta recept (dock lite saker jag lagt till själv)
Mumsig rätt o väldigt simpel att göra.

PASTAGRATÄNG MED GRILLAD KYCKLING

1 liter Pasta (gärna typ skruvar eller Penne)
1 grillad kyckling
1 purjolök (kan nog funka med lite vanlig lök oxå)
1 paprika (eller andra grönsaker ni har hemma att slänga i)

SÅS
2 dl grädde
2 dl creme raiche
en burk tacosås
(jag hade mild men tror jag tar medium nästa gång för mer sting)
Svartpeppar
Salt
(Grillkrydda skulle jag nog lägga till nästa gång tror jag)
Riven ost


Koka pastan, stek på purjon o paprikan litegrann.
Blanda ihop alla indgridienser utom såsen o släng i en ugnsform
Blanda ihop såsen (osten ska på sist) häll över såsen i ugnsformen
och strö till sist över riven ost.

In i ugnen 225 grader i typ 20 minuter eller vad det kan ta för osten att smälta o få färg =)

Kommentarer
Postat av: marita

Låter både gott och enkelt.

2010-08-26 @ 08:34:26
Postat av: Anonym

Tack för tipset. Det var supergott.

2010-08-26 @ 19:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0