Påskärringsdagen

Nu är det torsdag o Niklas har jobbat i veckan, har väl funkat bra för flickorna har ju varit halva dagen hos dagmamman men eftermiddagarna så är det full rulle här hemma. Igår var carolina,jon och lilla saga här, dom kom vid 17 och åkte inte förrän vid 21 så det var ju superskönt att få lite hjälp med barnen medans man skötte matlagning o lite annat.
Niklas kom ju inte hem från jobbet förrän halv åtta så det gick ju smidigare att lägga flickorna när jon kunde ha hand om lille rasmus här nere.

Idag är det skärtorsdag och barnen skulle vara påskkärringar på lokalen, dom var så fina så och hade påskat för äldreboendet och en dagmamma som slutat jobba.
Klockan 14 hämta jag dom och så kom Amanda (grannen) hit och så målade vi
påskteckningar och sen gick dom bort till vår andra granne o påskade.
så en hel del godis har det ätits här idag kan man säga och jag gissar på att det kommer fortsätta i den riktningen hela helgen!

Rasmus och jag var in till stan o köpte påskgodis till dagmammans påskägg och ifall det skulle komma några påskärringar hit o ringa på men det har det inte gjort. Sen var vi på BVC o vägde oss och han är ju inte någon snabbis på o gå upp, nu hade han gått upp 60 gram på en vecka o det är väl inte så mycket att hurra för men han såg ut att följa sin kurva än så länge iallafall.  4640 vägde han och 55,5 cm lång.

Imorgon ska Elvira iväg till farmor o farfar och där är tilda oxå så dom får väl ha en mysdag.

Nu ska jag snart lägga mej tror jag är väldigt trötter idag!!


GLAD PÅSK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0