Kanske dags igen?

Nej men är det kanske dax igen?
Vet inte om mitt liv hinner med en blogg men det är ju kul att kunna få ner tankar o vardagsliv på pränt.
Inte för andras skull utan för att det är så bra att ha att gå tillbaka till längre fram, se hur livet såg ut "förr" sätter dagens läge i lite annat perspektiv.

Meeen varför skriver du inte ner det i en dagbok då frågar ni er då?
Ja varför gör jag inte det är mitt svar...  har aldrig lyckats med det där dagboksfenomenet även om jag åtskilliga gånger försökt, blogg funkar bättre. Och är det nu så att det du läser inte intresserar dig så läs inte, jag gör det ändå inte för dig ;)

Så lite livsuppdatering då:
Jag läser ju socialpedagogiska utbildningen på Kalix folkhögskola. (folkhögskola klangar dåligt för mig, för er med? Känns flumm o ovärt att läsa folkhögskola, men jag kan berätta att denna utbildning ger mig mycket så jag är mer än nöjd och hoppas mina framtida arbetsgivare kommer vara nöjd med den kunskap jag fått)
Jag kommer förmodligen söka till fortsättningsåret och på så vis plugga ett år till.

Under tiden jag läser så har jag börjat på ett nytt jobb och efter två månader som springvikarie fick jag där ett 50%vik fram till september.
Arbetsplatsen är ett behandlingshem för familjer som ligger i Skara, känns bra att få prova på att jobba med att stötta upp barn, föräldrar, familjer då det är det som jag i framtiden vill jobba med. I våran utbildning så är det ingen praktik så därför ser jag denna anställning som min praktik ute i verkligheten ;)

Att hinna med livet när man pluggar (dessutom i KALIX!), jobbar och har tre små söta troll är en gåta som jag än så länge löser någorlunda men visst man är ingen supermänniska, orken tryter och humöret lika så, kanske lite oftare nu när man har kastat upp så många bollar i luften. Jag är ju så att säga inte den människan som kan låta bli att engagera mig i olika projekt i min närhet ;)

Barnen växer o frodas och lite mer rapport om dom får väl komma i ett annat inlägg för nu ska jag snart bege mig ut i kylan o hämta hem dem från dagis o dagmamma.




Over and Out....


och här är en bild som inte togs igår....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0