jobba till 75?

Så trött jag är på alla facebookgrupper och inlägg om att jobba till man är 75!
Jag tycker enbart det är positivt att det valet kommer att finnas, som det är nu så anses man inte längre arbetsduglig vid 65 och har inte laglig rätt till att jobba längre än så.
Titta på en 65åring idag och en 65åring för 20 år sen, det ÄR skillnad, vi är starkare och lever längre och det finns faktiskt människor som gillar att jobba och för allt i världen inte vill sluta med det. Varför kan dom då inte få göra det?

Är Fredriks uttalande så himla tokigt, nää men alla drar ju allt till sitt yttersta o nu när Juholt är ur vägen så hoppar man på nästa offer.
En utopi vore ju om vi kunde se att alla ungdomar och alla äldre som vill får jobba och
känna en mening med livet.
Ouppnåeligt? kanske eller oxå inte men man måste ju ha visioner.
Såsom ungdomar lever idag är inget att eftersträva, alla människor behöver känna att de behövs, behöver få bekräftelse och finnas i ett sammanhang så är inte läget idag och det är synd och vi måste jobba på att bättra detta!



Nu ska jag kika lite på mästerkockarna, jag hejar på söderkisen...

Kommentarer
Postat av: Maria

Faktiskt kloka ord, så har jag inte tänkt. Klokt, kram

2012-02-09 @ 21:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0