snöar lite vackert

Varför ska man dra så många vita lögner på BVC, Varför känns det som om BVCsköterskorna är domare som man absolut måste visa sig ofelbar inför.

- Nej mina barn får bara godis får bara liiite godis på lördagar och ABSOLUT aldrig som muta på en vardag
- Nej rasmus har inte fått smaka på någon pepparkaka, bulle eller annan sötsak än

- Ja tack vi behöver mera AD/droppar (har inte en helt full flaska i kylen hemma)

Det där med addroppar är helt omöjligt för oss att komma ihåg o ge! Sist fråga sköterskan om jag behövde mera droppar och jag tänkte att hmm det är nog dax om vi nu då skulle varit duktiga o gett så kanske det skulle varit slut nu...

Haha precis som om dom har med o göra om mina barn får en extra godis ibland och som om dom skulle hålla koll på att nu minsann har hon inte tagit ut ADdroppar på länge detta ska vi ta tag i med hårdhandskarna ;)





Nu har jag druckit förmiddagskaffe och ska ge mig på att städa övervåningen, igår åkte julgardiner o stakar fram men behöver komplettera med en ny röd fin stake till köket.

Imorgon ska vi till kinnekullegården och äta julbord får se hur det går med våra tre hulliganer!

Kommentarer
Postat av: Ida- Mamma till Jouline♥♥♥

Hej tack för dina fina ord det värmer =)

När börjar man ge AD droppar?

Kram

2010-12-05 @ 08:39:41
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Marita Hirschberg

Typiskt bvc. Min mamma kallar tanterna där för ruskor:) Hon ger inte mycket för dem...är ju själv barnsköterska och har jobbat på bb mm. Brukar påminne Emma om det sitter en hel del ruskor på bvc med stenålderskunskaper och inställning till livet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0