Midsommarafton och jobbnatt

OBS! Tryck på länken här över inlägget som det står min bilddagbok på så ser ni kort från våran danmarksresa, börjar på datumet den 14 juni! OBS!


Majken leker med båtbanan vi byggde ihop idag


Midsommarafton och fint väder, det var inte igår minsann... dock blåste det lite för mycket hemma hos oss så det sluta med att vi tog jordgubbarna inne.

Nåja vad har hänt sen sist jag skrev, rätt mycket minsann tror jag.

Förra veckan var vi i danmark på semester en vecka. Vi åkte måndagen tillsammans med farmor och farfar, bilresan till göteborg gick jättebra o vi behövde inte stanna en enda gång fast tjejerna inte sov nåt på vägen dit. Att åka stor båt var ju jättespännande och dom var både högt o lågt, vi käka frukostbrunch och sen var det lek i lekrummet för hela slanten.
När vi kom till danmark letade vi oss fram till vårt semesterhus som var stort o bra! 4 sovrum och två jättestora allrum var det, + ett sovrum nere i källaren.

Tisdagen var inte så lyckad, vi hade ingen direkt  plan på vart vi skulle åka utan körde runt lite o bestämde oss sen för att åka till aalborg för att gå på zoo, men vädret var kallt o blåsigt så på vägen dit ändra vi oss o sa att vi skulle åka till ett lekobusland istället. Farmor o farfar åkte på annat då. När vi väl kom fram efter att åkt bil jättelänge så var det stängt!! usch o fy vilken miss. Nåja det blev några mil gjorda den dagen men vi vände tillbaka till semesterhuset efter ett litet stopp i nibe där vi köpte glass o lät barnen springa av sig lite.

På tisdagsnatten anlände, Mormor o Morfar, Barbro, Kent och Roland. Tjejerna blev så glada när dom upptäckte att mormor  o morfar sov i rummet bredvid när dom vaknade.
Vi åkte på onsdagen till jesperhus blomsterpark, var lite tidigt på säsongen för att se all blomsterprakt men barnen var ju ändå bara intresserade av dom karuseller som fanns. Fanns bilar där man gasade o körde själv på en bana o det tyckte Elvira var jätteroligt.
Vi åkte oxå en båttur, jag o niklas tyckte den såg fridfull ut men när vi åkt en bit med barna så körde den in i en grotta som var kolmörk och så tändes det lampor över sjörövare lite då o då, egentligen inte otäck men för mina små tjejer så var det läskigt och dom ville ut! Elvira sa inget under hela tiden o jag försökte prata glatt o säga att -oj oj titta där en liten sjörövare minsann, den såg ju rolig ut! ;)
När vi körde ut satt hon o höll krampaktigt i ratten och skakade hela hon, stackars lite tjej!!!
Men hon fick inga mardrömmar på natten iallafall som jag trodde, dock prata hon om det många gånger under dagen.

Resten av veckan hitta vi på lite allt möjligt, vädret var ju inte på topp men det gick bra ändå. Vi plocka lite snäckor på stranden som barnen skulle ha med sig till dagmamman och så var vi i ålborg på ett tivoli o barnen gillade verkligen att åka karuseller så det blir nog en tur till liseberg senare i sommar.

Idag är det ju midsommarafton och vi var i Hassle med övriga klanen Wallenstein. Tjejerna dansade runt stången med mig och sen shoppade jag loss på lotterna, en tacolåda vann jag minsann!
Rasmus har inte varit nöjd alls idag o inte natten till idag heller.... stackars liten skriker hele tiden.
Torbjörn o kristin med bihang hängde med oss hem o grilla lite mat o fira midsommar i blåsten.

Nu sitter jag på jobbet o klockan är snart 3 på natta, var en del sjukt så dom ringde in mej (men jag fick bra betalt så det fick väl gå bra då ;) ) FÅr se om jag håller mig vaken resterande timmar med, får snart resa mej o städa lite tror jag så jag inte somnar här i soffan =)

Ha det gott allihopa o trevlig midsommar på er!!


fika i hassle


Kommentarer
Postat av: marita

Jag har ju en påse båtar till banan här hemma.

vi får komma ihåg dom när ni kommer in hit i veckan.

2010-06-26 @ 19:03:43
Postat av: marita

Här finns en påse med båtar till båtbanan.Bara att hämta.

2010-06-26 @ 19:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0