Gjort Maraboufudge idag...

Ja här har jag ju inte varit så flitig med att uppdatera nu igen!

För nästan två veckor sen nu så fick jag åka ambulans till östra sjukhuset i GBG.
Vi åkte in till KSS för jag hade lite rosafärgade flytningar och där mätte dom tappen
till 2,5 cm och jag hade börjat öppna mej.
Så läkaren ville skicka mej till göteborg för om barnet skulle födas så har dom inte
resurserna här att ta hand om ett så litet barn.
Full rulle blev det i allafall, stackars niklas fick mycket huvudbry om allt som skulle ordnas.
Men för att göra en lång och innehållslös historia kort så fick jag komma hem igen efter
två dagar för vid mätningen då var tappen 4 cm igen.

Nåja nu är jag hemma iallafall och har till och med fått upp lite pynt här hemma även om det
går i sakta mak. =)
Imorgon ska jag på kontroll på KSS igen så får vi se vad dom säger då.

På söndag är den dagen i graviditeten som Elvira föddes i.

Är i 27+1 idag och då säger man att man är i vecka 28 och detta händer då:

Vecka 28

Kroppen: Livmodern är nu så stor att den påverkar hur du kan röra dig. Du kan fortfarande vara aktiv, men kroppen säger ifrån om du tar i för mycket. Då kan du få sammandragningar vilket innebär att livmodern drar ihop sig och blir hård. Det kan komma när du går fort eller är kissnödig. En sammandragning håller i sig i 10–30 sekunder, för att den ska släppa behöver du stanna upp. Om sammandragningarna börjar göra ont kan det vara ett tecken på att livmodertappen håller på att mjuka upp sig. Det bör kontrolleras hos läkare eller barnmorska.
Framöver blir besöken hos barnmorskan allt tätare. Man ser över att Symfus-fundusmåttet går uppåt i den takt som det ska och att kroppens värden är goda. Man kontrollerar järnhalten i blodet, sockerhalten, blodtryck och fosterljud.
Nu kan du få humörsvängningar igen, när kroppen börjar kännas tyngre och magen mer otymplig.

Barnet: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 centimeter och fötterna mäter fem centimeter. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet ökar nu i vikt cirka 27 gram per dag och har börjat drömma.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Man måste unna sig ibland ;) tack!

hur går det med bebben?

2009-12-08 @ 23:14:18
URL: http://jennifermariaaa.blogg.se/
Postat av: Diana med Hampus & Nathalie

Hejsan!



Du hade svarat på min fråga på familjeliv för ett bra tag sen nu, om objektivet. mitt 17-70 hade gått sönder. jag inskaffade ett 18-55 kitobjektivet vilket jag ångrar men det var billigt :) gav 400 på tradera..



jag älskar 17-70 men vad har du för något själv?

Dina bilder är jätte fina!.

2009-12-10 @ 12:16:25
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
Postat av: Diana med Hampus & Nathalie

Hej Lisa! tack för din kommentar :). Gissa vad jag har gjort ny :) HEHE

jag har beställt en sådant objektiv! Hoppas på att få det nästa vecka :) Lagom innan jul :).



Köpte det på net on net.

Kollade först lite på fotosidan och den har fått mycket bra betyg!.



"50/1,8 II Fick betyget 9,0 av 10 i tyska Fotomagazin och 4,5 av 5 i svenska FOTO.

Fick betyget 5 av 5 i Amerikanska Popular Photography; och 3 i optisk kvalitet och 4 i prisvärdhet och 4 i allmänt intryck av 5 i Franska Chasseur d'Image.



Inte illa ;)



2009-12-11 @ 09:56:55
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0