Lek och Bus

Tjohej, nu har jag kommit in i den vanliga lunken med att inte uppdatera så värst ofta.
MEN det blir faktiskt inte så mycket tid över nu när man jobbar heltid och ska komma hem och umgås
med mina tjejer. Är inne i en trött period så jag välkomnar våren och solen med glädje :-)

Igår så var Elvira med Moster Sandra på utflykt till LekochBuslandet i Örebro, mycket spännande och
sen hon kom hem så har hon tjatat om allt hon gjort, åkt rutschkana, hoppat, klättrat o lekt med många
bollar. TACK sandra för att du tog med henne! =)

Sitter på jobbet nu, har lite rast och tänkte passa på att skriva lite här. Idag ska Elvira påska för pensionärerna
på ålderdomshemmet med dom andra dagbarnen så imorse fick vi riva ihop lite förkläden o hucklen som hon
skulle ha med sig. Får se om Niklas kommer ihåg att lämna påskägget till Elviras dagmamma men jag gissar
på att det ligger kvar hemma sen (har gjort påskägg med lite badsalter och fotfil i till henne).

På tisdag fyller Majken ett år, oh my va tiden går fort! Hon går inte själv än men är på god väg. Äter som en
häst gör hon och det mesta äter hon själv så duktigt så. Mamma säger hon men annars är det inte så
många ord som kommer.
Hon gillar att leka med storasyster, speciellt i sandlådan eller vid deras lilla matbord i lekrummet.

Elvira växer hon med och blir stor, pratar helt plötsligt riktigt bra, man förstår nästan alltid vad hon säger till och
med i telefonen =).

Igår var vi på stan en sväng och shoppade, jag hittade en hel del fint på kappahl men var tvungen att lägga tillbaka
en del, har ju inte hur mycket pengar som helst.! Hade en kupong på lindex med 25% på ett helt köp oxå, där handlade jag en ny sjal och några vårtröjor till barnen.

Helgen efter påsk har vi kalas för Majken, antagligen på Söndagen, vill ni komma så hör av er så jag vet hur mycket
tårta jag ska göra :-)




Kommentarer
Postat av: Sandra

kul att höra att Elvira tyckte det var skojigt =)

2009-04-09 @ 22:05:23
Postat av: Mita

Kan tro att det var kul för Elvira, att vara med till Buslandet. Bra gjort av Sandra. VI kommer på kalaset. Hoppas på mycket tårta.

2009-04-10 @ 08:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0